Víztisztító és víztisztítás otthon

Víztisztító Diszkont

Miért nem szabad csapvizet adni a babáknak?

2016. október 13. - Carvic

A babák etetése és itatása komoly odafigyelést igénylő feladat, hiszen a picik emésztőrendszere még nem teljesen olyan, mint egy felnőtté, és a szervezetük sem olyan ellenálló még. Utóbbi okból kifolyólag sokkal fogékonyabbak bármilyen betegségre, fertőzésre, ezért nagyon ügyelni kell a fertőtlenítésre, sterilizálásra. 14090992_l.jpg

Hogy jön mindez a víziváshoz? Úgy, hogy az előbb említett gyengébb védekezőképesség miatt nagyon nem mindegy, mit tartalmaz a víz, amit a kisbabánknak adunk. Lehet, hogy vannak benne bizonyos baktériumok, amiket egy felnőtt szervezet legyőz, a babáé azonban nem. De ha nem is baktériumra gondolunk, az ásványi anyagok, a csapvízhez adott mesterséges anyagok mennyisége sem mindegy egy baba esetében. 

Nem egyforma a csapvíz minősége 

Vannak területek akár Magyarországon is, ahol annyira jó minőségű a csapvíz, hogy nyugodt lélekkel lehetne babáknak is adni belőle, máshol azonban ennél rosszabb. Az általánosságban igaz, hogy Magyarországon mindenhol iható a víz – a felnőtt lakosság számára. Mivel nincsenek pontos, mindenki számára követhető adatok arra vonatkozóan, hogy éppen hol milyen a víz, az az általános ajánlás, hogy babáknak ne adjuk forralás nélkül. Forralással ugyanakkor más a helyzet, ugyanis a magas hőfokon minden baktérium elpusztul a vízben, így már nyugodt lélekkel lehet adni a piciknek is. Persze csak ha nem zavarnak azok a mesterséges anyagok, amik a tisztítás végett vannak benne. 

Megterhelőek lehetnek a mesterséges anyagok 

Ahogy a cikk elején említettük, a kisbabák ellenálló képessége még jóval gyengébb, mint a felnőtteké. Ebből kiindulva a csapvízben található mesterséges anyagokkal nem biztos, hogy jó ötlet terhelni a szervezetüket. Ezek elméletileg nem ártalmasak az egészségre, de már több kutatás is bizonyította, hogy a vízben állandóan jelen lévő anyagokkal (pl. emberi testnedvek) érintkezve olyan vegyületek képződhetnek, amik már igenis károsak. Szeretnénk ennek kitenni egy pici baba szervezetét? Nyilvánvalóan nem, ezért ha biztosra akarunk menni, forralva se adjunk tisztítatlan csapvizet!

 

Megoldás babavíz helyett.

Nem gyöngyfűzéssel, hanem víztisztító berendezésekkel foglalkozunk. Ezért is tudunk foglalkozni a témával. Tudjuk, hogy hazánkban mindenki ért a víztisztításhoz, aminek tulajdonképpen semmi értelme, mert a vezetékes csapvíz kiváló. Ugyan az ásványvíz eladási adatok folyamatosan az egekbe vannak és még a "babavíz" nevű termék is meg tudott honosodni, tehát bizonyára nagy a bizalom a vezetékes csapvíz iránt.

Tulajdonképpen a vezetékes csapvízzel folyamatos gondok vannak és nem feltétlen csak a klór miatt (ami már eléggé nagy baj). Mi azt ajánljuk, hogy ne vásároljon feleslegesen több ásvány, vagy babavizet. Helyette otthonában tisztítsa a vezetékes csapvizet. Igen, a mi víztisztító berendezésünkkel (mert ez nem egy gyöngyfűző blog, ahogy ez a nevéből is kiderült), ami már hosszú évek óta bizonyított. 
Erre a feladatra a PurePro 105 ozmózis víztisztító berendezést a legjobb, aminek a havi becsült szűrőbetét költsége csak 940.-Ft. Ez pedig töredéke a annak a összegnek, amit átlagosan palackos vizekre költenek az emberek.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://viztisztitodiszkont.blog.hu/api/trackback/id/tr3511801709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkkzol 2016.10.14. 05:02:15

Szerintem csak a 1800 Ft/liter babavíz a jó!

Cogito sum (törölt) 2016.10.14. 06:46:14

Ez a cikk még babavíz reklámnak is gagyi. Teljesen értelmetlen baromság.

2016.10.14. 07:01:39

Szerintem meg csak fénnyel szabad etetni a babákat, mert abban egyáltalán nincs baktérium.....

Más kérdés, hogy jó-e az, ha nem találkozik kórokozókkal a szervezete, de sebaj, majd letöltjük az internetről a legfrissebb vírus adatbázist és USB-n keresztül feltöltjük a baba fejébe.....

a Kasperksky már elérhető áron árulja.

sncf 2016.10.14. 07:34:39

Le van írva, hogy csak a felnőtt lakosság fogyaszthat csapvizet, szóval a következő bejegyzés az lesz, hogy 18 éves korig is tilos. Már várom a dihidrogén-monoxid káros hatásait.

2016.10.14. 07:39:16

Ha a cikk igaz lenne, már rég kihalt volna az emberiség.

Terézágyú 2016.10.14. 07:47:33

Szerintem mindenféle víz káros!!!!!!!
Tilcsákbe!

AtomCamel 2016.10.14. 07:48:53

Már a korai középkor óta babavizet isznak a kis babák, különben kihalt volna az emberiség! Mindenki tegyen így!!!

Laikuska 2016.10.14. 08:34:53

Harminc éve nem ittam vizet, még a fröccsöt is unikummal lazítom. A víz tele van bacikkal, vírusokkal, veszélyes vegyi anyagokkal, fémekkel. Nagy mennyiségben fogyasztva szimplán halálos, erre számos dokumentált eset van. Az alkohol - megfelelő töménységben - kiváló fertőtlenítő anyag.

citrix 2016.10.14. 09:03:08

A babáknak kizárólag alpesi gleccserjégből fúrt legalább 4000 éves vizet szabad inni adni de legjobb ha fürdővízként is csak ilyet használunk. Persze előtte a kád domestosszal kimosva és desztillált vízzel kiöblítve. A hülyeség határtalan tud lenni...

catus 2016.10.14. 09:22:11

Azzal ugye tisztában van mindenki, hogy a forralással nem csak a baktériumoktól szabadulhatunk meg (ami egyébként nem szabadna hogy legyen a vízben), hanem értékes ásványi anyagoktól is. A forralással tulajdonképpen desztillált vizet készítünk, amit nem lehet inni mert felborítja az elektrolit egyensúlyt.

Labasmaz 2016.10.14. 09:23:21

"Vizet?!?! Abban dugnak a halak!"

Kicsit komolyabban: baromság. És most minimum annyi tényt felsorakoztattam, mint a cikk írója, úgyhogy ennyi elég is lesz.

Labasmaz 2016.10.14. 09:24:33

Catus: Nézz utána, hogyan készül a desztillált víz. Valóban része a műveletnek a forralás, de van még ott egy-két apróság, amit otthon általában nem tesznek hozzá az eljáráshoz. :-)

2016.10.14. 09:53:18

@catus: tulajdonképpen nem.

ancsimancsi 2016.10.14. 10:04:56

Arrol nem is szolva, hogy a tapszerre is ra van irva, hogy kizarolag csapvizzel keverheto.

qwertzu 2016.10.14. 11:00:20

A cikk baromság.

Amúgy milyen mesterséges anyagok vannak a vízben. Már a klóron kívül, ami szabad levegőn pár perc alatt elillan belőle.

@catus: A forralással csökken az ásványi anyag tartalom, kevésbé lesz kemény a víz, de közel sem nullára. Baromság.

spartaco 2016.10.14. 11:05:14

@sncf: A megfejtés az, hogy a tiszta dihidrogén-monoxid nem káros, HA TISZTÁN dihidrogén-monoxid. A gond azzal van, hogy nem tiszta.
Az más kérdés, hogy miért vásárolnak palackban kb. 1000 szer drágábban ivóvizet az emberek, ha annyira jó a vezetékes csapvíz ellátás. Érthetetlen!!!

A témához vakmellyest tartozik egy szerintem elkeserítő videó: www.youtube.com/watch?v=01jA-Byr5nM

sncf 2016.10.14. 11:25:32

@spartaco: És miért ugrott ötszörösére a felrobbanó akkumulátoros Samsung telefonok ára, amikor kivonták a piacról? Azért mert olyan jó?

Amúgy meg azért vásárolnak mert:
1) Divat lett az ásványvíz és nem akarnak lemaradni a többiek majmolásában.
2) Erős az ásványvíz marketingje (és sokan vannak azok, akiknek, ha sokszor mondják ugyanazt, elhiszik).
3) Bizonyos helyzetekben csak ahhoz lehet hozzájutni (pl. Magyarországon nincs kultúrája annak, hogy egy étteremben egy kancsó csapvizet kihozzanak).

spartaco 2016.10.14. 11:35:20

@sncf: TÖKÉLETESEN IGAZ MINDEN SZAVAD!!!
Azt azért hozzátenném, hogy ugyan hatalmas pénzek vannak a ásványvíz bizniszben (tehát a marketingjébe is), de nem hinném, hogy annyira buták lennének az emberek, hogy minden megvesznek. JA, de mégis :)
Szó nélkül pár százezret kifizet IPHONE valahányra és évente kell neki az újabb modell, ami gyorsabb és jobb. Azt már ne vegyük hozzá, hogy nincs ember aki ezeket a teljesítményeket kihasználja a mobiltelefonokba. Ugyan X évvel ezelőtt még nem is ismertük a "simogatós telefonokat" és 20 évvel efölött még "bunkófonnak" hívtuk. Na de a fogyasztói viselkedés más lapra tartozik...
Ugyan a marketing "nagy varázsló", de a másik oldalról folyamatosan azt hallani, hogy milyen jó a vezetékes csapvíz. Ennek ellenére számold meg, hogy hány bevásárlókocsiban nem látsz pár zsugor vizet.

Labasmaz 2016.10.14. 12:25:18

sncf: 2009 óta nnics kötelezettsége az áéttermenek, hogy adjanak csapvizet. A dolog innentől kezdve kétélű. Ha kérsz, de nem kapsz, esélyes, hogy nem fogsz elégedetten távozni és nem mész vissza oda máskor. Ha viszont adnak, ugyanannyit melóznak vele, mint egy pohár kólával, csak éppen hasznuk nincs rajta. Viszont az sem tilos, hogy felszolgálási díjat számítsanak fel érte, azaz ha adják, sem kötelesek ingyen adni.

2016.10.14. 13:08:57

@catus: " A forralással tulajdonképpen desztillált vizet készítünk,"
Ez így majdnem ugyanakkora hülyeség, mint a poszt.

silent man 2016.10.14. 13:18:25

@catus: Uram atyám...
Téged sem az eszedért rabolnának el, meg ne haragudj. Forralással forró vizet tudsz készíteni, a desztillált víz az elpárologott vízgőzből lecsapatott víz, amit nyugodtan megihatsz, ahogy a csapvizet is kevés kivételtől eltekintve.

2016.10.14. 13:30:14

@spartaco: Akkor figyelj!

"A desztillált vizet nem emberi fogyasztásra készítik, hanem olyan ipari és háztartási alkalmazásra, mikor káros a víz ásványi anyag tartalma. Az esővíz természetesen tartalmaz ásványi anyagokat, így téves lenne a desztillált vízzel azonosítani. Nem ismert a desztillált víz fogyasztásának semmilyen pozitív hatása, kizárólag a só-víz háztartásunk károsítására alkalmas. Fogyasztását nem javaslom!"

www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/egeszseges/2513

2016.10.14. 13:30:55

@spartaco:

"Az más kérdés, hogy miért vásárolnak palackban kb. 1000 szer drágábban ivóvizet az emberek, ha annyira jó a vezetékes csapvíz ellátás. Érthetetlen!!!"

Mert hülyék.

spartaco 2016.10.14. 13:39:34

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft: Az ugye világos, hogy amit az autódba töltesz desztillált vízként, az nem feltétlen egyezik a csak forralás és lepárlásból származó vízzel.

5perc 2016.10.14. 14:29:45

Sivatagban árultok homokot.

na-ki 2016.10.14. 14:33:28

A babafürdetés, a baba mielőbb kezdjen uszodába járni?

A cikk termékmegjelenítést tartalmaz! és néhány marhaságot...

na-ki 2016.10.14. 14:36:43

@spartaco: A kocsik akkumulátorába ioncserélt vizet töltenek. A desztillálás igen drága lenne...
hu.wikipedia.org/wiki/Ioncsere

spartaco 2016.10.14. 14:36:50

@na-ki: Mint szinte minden blogbejegyzés.

Labasmaz 2016.10.14. 15:09:02

Amúgy ezek a RO alapon működő tisztítók is megérnek egy misét. A konkrét berendezés (amennyire a weboldalon leírtak alapján megállapítható, mert persze részletes info erről valamiért nincs az oldalon...) a megtisztított víz mellé termel valamennyi úgymond szennyvizet is. Ez amúgy nem szennyvíz, sőt, mosogatásra, mosásra több, mint alkalmas lenne. De itt megy egyből a lefolyóba, ahová a különböző leírásokban talált utalások szerint külön be kell kötni a berendezést. (Más berendezéseknél, amiket ismerek, ez a megtisztított víz 4-5-szöröse mennyiség szokott lenni.) Rendkívül környezetbarát és kicsit sem pazarol, á, dehogy...

Amúgy az "optimálisabb működés" az milyen? Feltéve persze, hogy az optimális, ahogyan azt a szó jelentése sugallja, az adott körülmények között létező legjobb, aminél jobbat nem lehet csinálni? :-)

2016.10.14. 16:34:23

@spartaco: A desztillált víz, az desztillált víz.

sas70 2016.10.14. 16:58:09

Dehát az biztosan úgy van, mer az interneten olvastam!

Laikuska 2016.10.14. 17:12:59

@na-ki: Az ipari desztillált víz egyáltalán nem drága dolog. Hulladékhőt szoktak felhasználni az előállításához. Pl. erőművek hűtőtornyában.

VT Man 2016.10.14. 17:14:17

@Cogito sum:
"Ez a cikk még babavíz reklámnak is gagyi. Teljesen értelmetlen baromság."

Pontosan. Eszmeletlen szanalmas eresztes lett.

Kimaradt belole, hogy "iden mar 52 baba halt meg csapviz miatt Magyarorszagon!"

spartaco 2016.10.14. 17:41:13

@VT Man: És az is, hogy hény milló forintot dobtak ki az ablakon azok, akik babavizet vásároltak. Így lenne pontos a tájékoztatás...

szombi 2016.10.14. 18:29:21

Amúgy ellenőrzi valaki, hogy ezek a "víztisztítók" valóban tisztítják-e a csapvizet, kiszűrnek-e bármit is, és ha igen, azt milyen hatékonysággal?

spartaco 2016.10.14. 18:30:28

@szombi: ÁNTSZ-OTH, GVH, Fogyasztóvédelem az iletékes az ügyben. Ez szerintem elég.

2016.10.14. 21:43:17

@catus:

"A forralással tulajdonképpen desztillált vizet készítünk, amit nem lehet inni mert felborítja az elektrolit egyensúlyt. "

Nem igazán, illetve sose igyál teát...

@szombi:

"Amúgy ellenőrzi valaki, hogy ezek a "víztisztítók" valóban tisztítják-e a csapvizet, kiszűrnek-e bármit is, és ha igen, azt milyen hatékonysággal? "

Igen, a MÉRÉS.

2016.10.14. 21:44:50

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

"A desztillált víz, az desztillált víz. "

És az mi a csoda szerinted?

2016.10.15. 08:38:41

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

1. No és hány darab H2O van egy liter vízben, ha az desztillált.
A fontosabb kérdés:
2. Ebbe a csak H2O-t tartalmazó desztillált vízbe hány db nem H2O (ion, ásványi anyag stb.) kerülhet úgy, hogy még mindig desztillált víznek nevezzük?

2016.10.15. 10:39:23

@MikeBoy:
1. Egy sem, ha jól emlékszem a kémiaórákra, bár már kurva rég volt.
Ha minden igaz, H3O+ és OH- -okból áll. A H2O jelölés csak egyszerűsítés.
2. Fogalmam sincs. Utána kellene nézni, hogy van.e erre szabvány. Ettől függetlenül még mindig igaz szerintem, amit fentebb írtam: a desztillált víz az desztillált víz.

2016.10.15. 11:18:21

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

"Ettől függetlenül még mindig igaz szerintem, amit fentebb írtam: a desztillált víz az desztillált víz. "

Ez nyilván igaz, mert a krumplileves is krumplileves.
De az már nem, hogy a desztillált víz az a H2O. És az sem, hogy H3O+ és OH-.
A desztillált víz is sokféle lehet, mert sosem lesz "tiszta".
Képzeld úgy, mint a szobában azt a levegőt, ami olyan, amit beszívhatsz és nem halsz meg tőle.
Hát milyen az a levegő. Hátolan, amitől nem halsz me. és ez egzakt? Nem, tehát az a levegő is ezerféle lehet. Kicsit cigifüstös is, vagy tisztább vagy még tisztább. Na így képzeld el a desztillált vizet.
Ha desztillálsz (azt is sokféle képpen teheted), akkor desztillált vized lesz. Na de azok között is lehetnek eltérések. És attól függően, hogy mire akarod használni, lehet valamelyik nem is lesz jó.

2016.10.15. 13:13:59

@MikeBoy: Jó. Akkor ajánlom figyelmedbe a fentebb már belinkelt idézetet. Mivel itt ugye emberi fogyasztásról volt szó:

"A desztillált vizet nem emberi fogyasztásra készítik, hanem olyan ipari és háztartási alkalmazásra, mikor káros a víz ásványi anyag tartalma. Az esővíz természetesen tartalmaz ásványi anyagokat, így téves lenne a desztillált vízzel azonosítani. Nem ismert a desztillált víz fogyasztásának semmilyen pozitív hatása, kizárólag a só-víz háztartásunk károsítására alkalmas. Fogyasztását nem javaslom!"

www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/egeszseges/2513

2016.10.15. 14:06:23

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Nem, nem emberi fogyasztásról van szó. Arról van szó, hogy mi az a desztillált víz.
És szerkezetét tekintve az nem egy egzakt anyag. Ez az egyetlen dolog, amit megpróbáltam neked elmagyarázni.

eßemfaßom meg áll 2016.10.15. 14:10:36

@catus: te ugye megbuktál általánosban kémiából és csak egy féldisznóért engedtek át kegyelemkettessel?

2016.10.15. 14:11:32

@MikeBoy: Értem - és már utána is néztem, léteznek szabványok hozzá. Azonban feljebb emberi fogyasztásról volt szó, ezért írtam , amit írtam.

Ha az orvos nem javasolja például a motorbenzin fogyasztását, akkor nem fog kitérni arra, hogy a 86-ost, a 91-est, 95-öst vagy a Shell V-Powert nem javasolja, hanem motorbenzinről fog beszélni általánosságban.

eßemfaßom meg áll 2016.10.15. 14:20:24

@eßemfaßom meg áll: Ja most olvasom, hogy sokadik vagyok a sorban.

2016.10.15. 18:28:47

@Singer Varrógépértékesítő és orosz kémhálózat Kft:

Ez vili, de azért a desztvíz az nem a motorbenzin kategória. És szerintem van olyan nevezzük light-nak, ami simán iható. Vagyis nem borítja a só-víz háztatartást. És van olyan is, ami nem javalt.
Most nézd meg ezt az állítástt józan paraszti ésszel.

"Nem ismert a desztillált víz fogyasztásának semmilyen pozitív hatása, kizárólag a só-víz háztartásunk károsítására alkalmas. Fogyasztását nem javaslom!""

A desztvíznek nem az lenne a lényege, hogy pozitív a hatása, hanem gyanítom az, hogy káros anyagoktól mentes. Ettől függetlenül a doki jó tanácsaot ad (mégha csúsztat is az állítással), mert aki elhiszi, hogy a desztvíz jó, azok közül meg aztán sok megissza az összeset nyakra főre. :)

2016.10.15. 19:20:29

@MikeBoy: A motorbenzint példának állítottam, annak prezentálására, hogy tökmindegy melyiket iszod, szar lesz neked, oktánszámtól függetlenül. A desztvíz lényege igen az, hogy káros anyagoktól mentes, de ha nyakra főre isszák akkor valószínűleg problémákat okoz. (Tudtommal gyomorvérzést, de ez csak valami pletykából hallottam.... tökmindegy)

Mivel a cikk amihez hozzászóltam a babák itatásáról szólt és az a véleményem, hogy nem jó kizárólag desztvízzel itatni (még akkor sem, ha nem full-full desztillált), ezért továbbra is az a véleményem, hogy a desztvíz az desztvíz - azaz nem tesz jót.

De most már azt hiszem túl is tárgyaltuk a dolgot.
süti beállítások módosítása